Zoeken
Menu
StudieMatch

Van fashion show tot buzz campagne

Als klein meisje was Kyra Sloff (19) al veel met kleding bezig. Dan probeerde ze bijvoorbeeld op basis van looks in te schatten wat voor soort persoon daarachter zou zitten. Een hobby die voor de tweedejaarsstudent Business & fashion steeds meer werk begint te worden.

Student Kyra Sloff

“Tot voor kort dacht ik dat mode-opleidingen vooral bedoeld waren voor mensen die willen leren patroontekenen of naaien. Ondanks mijn passie voor mode niet voor mij. Interessanter vind ik bijvoorbeeld hoe je on- en offline buzz campagnes creëert. Dus meer de commerciële kant van de mode dan het eigenlijke maken. 

Dat er een opleiding bestaat die business met fashion combineert, was voor mij een verrassing. Ik voel mij hier prima op mijn plek. Alleen al de opdracht die ik meekreeg tijdens het intakegesprek – het promoten van een zeepje uit Ierland – sprak aan. Zo leer je meteen waar de opleiding vooral over gaat: marketing, in al zijn facetten."

Creatief aan de slag

"Creatief zijn is daarbij super belangrijk. Want het merk dat het meest opvalt, verkoopt het best. Om je daarin te oefenen, krijg je allerlei praktijkopdrachten. De ene keer moet je een winkelpresentatie maken, dan weer een fashion show op touw zetten.

Super bijzonder was de show voor het internationale film- en waterfestival ‘Let’s Talk About Water’, waarin we met outfits gemaakt van herbruikbare materialen aandacht vroegen voor watervervuiling in de mode-industrie."

Internationaal

"Ook leerzaam: dat een groot deel van de vakken in het Engels wordt gegeven. Even wennen misschien, maar wel zo handig. Evenals de buitenlandstages die mogelijk zijn. Zo vergroot je je kansen op de wereldwijde arbeidsmarkt enorm.

Zelf hoopte ik vurig op een stage bij een Deens modemerk waar ik groot fan van ben. Maar helaas, daar was geen plek. Gelukkig zijn er andere opties, van Londen tot Madrid. Zelfs zonder aanvullend hbo-diploma, iets wat ik overigens wel ambieer, zouden de banen voor het oprapen moeten liggen.”