Telefonisch afspraken maken

In het kort
Een goede voorbereiding is het halve werk. Het telefonisch maken van een bezoekafspraak is meer dan even tussendoor die nieuwe klant bellen. Het is de laatste fase van de voorbereiding van een bezoek, het eerste contact met een mogelijke klant. Heel belangrijk dus, want het is de eerste stap naar het eigenlijke verkoopgesprek en dus de eerste stap op weg naar de opdracht. Moeten uw telefonisch verkopers bezoekafspraken maken? Dan is deze training iets voor uw bedrijf.
Echt alles wat je wilt weten over de cursus
Over de training
Voor wie is training Telefonisch afspraken maken?
De training Telefonisch afspraken maken is bedoeld voor commerciĆ«le medewerkers van de binnenā en buitendienst, die voor zichzelf of voor een ander, telefonisch bezoekafspraken maken.
Kern van de training
Ervaring leert dat de openingszin vaak het moeilijkst is. Als de opening goed is, loopt het gesprek verder ook goed. Hoe wek je al in de opening van het gesprek de interesse van de klant? Wat doet een klant besluiten om jou of jouw vertegenwoordiger een bezoek te gunnen? Waar zit de gevoelige snaar? Dit is de kern van de training.
Andere thema's die aan bod komen zijn: voorbereiding, koopmotieven, verkoopargumenten en interessewekkers.
WerkwijzeĀ
De tips, handvatten en theorie van de training worden direct geoefend met behulp van een rollenspel. Door tijdens rollenspellen wisselend de klant- en de verkopersrol op zich te nemen, ervaren de commercieel medewerkers het effect van hun eigen gedrag. Ze leren op deze wijze om snel en effectief een afspraak te maken.
De training Telefonisch afspraken maken duurt 1 dag. De training kan bij Zadkine, uw bedrijf of een externe locatie worden gevolgd.
De kosten van de training Telefonisch afspraken maken bedragen ⬠1.249,- exclusief btw, locatie- en lunchkosten, inclusief trainingsmateriaal en reader.
Er kunnen maximaal 8 deelnemers aan een training deelnemen.
M. Verbeek
OpleidingsmanagerWilt u meer informatie over deze opleiding? Neem gerust contact met me op.