Accountmanagement

In het kort
Accountmanagement komt neer op een aantal onmisbare zaken: luisteren, goed argumenteren en het vertrouwen van de interne en externe klant krijgen. Accountmanagement is vraag en aanbod bij elkaar brengen, zodat een maatwerkproduct geleverd kan worden.
Echt alles wat je wilt weten over de cursus
Over deze training
Wilt u de salesvaardigheden van uw accountmanagers optimaliseren, dan is deze training iets voor uw bedrijf.
Voor wie is de training Accountmanagement?Â
De training is bedoeld voor accountmanagers met minimaal 3 jaar ervaring op minimaal middelbaar niveau.
Kern van de training
Om erachter te komen wat de klant precies wil, zal de accountmanager vragen moeten stellen. Op basis van de behoefte van de klant gaat de accountmanager intern op zoek naar mogelijkheden om aan de wens van de externe klant te voldoen. Het uiteindelijke aanbod is dan maatwerk (sluit naadloos aan op de motieven van de klant).
De training is opgebouwd volgens de stappen in het verkoopproces. We besteden veel aandacht aan het bepalen van de behoefte van de klant, koopmotieven, commercieel onderhandelen en afsluiten. In de training staat de klant centraal.
Werkwijze
Er wordt veel geoefend. Aan de hand van theoretische modellen maken wij de vertaalslag naar de praktijk door middel van rollenspellen en oefeningen. Ook het non-verbale wordt hierin meegenomen. Rode draad door de training zijn de stappen in een verkoopgesprek. Alle facetten worden onder de loep genomen en geoefend.
De training Accountmanagement bestaat uit 2 dagen, niet aaneengesloten. De training kan bij Zadkine, uw bedrijf of een externe locatie worden gevolgd.
De kosten van de training Accountmanagement bedragen € 2.495,- exclusief btw, locatie- en lunchkosten, inclusief trainingsmateriaal en reader.
Er kunnen maximaal 8 deelnemers aan een training deelnemen.
M. Verbeek
OpleidingsmanagerWilt u meer informatie over deze opleiding? Neem gerust contact met me op.