Hospitality Allround Medewerker (Nieuw!)

In het kort
Voor jou is het bieden van de beste service het allerbelangrijkste. Door jou voelen gasten zich thuis. Tijdens deze opleiding word je opgeleid op het gebied van gastvrijheid en leer je alles over adviseren en organiseren.
Hou je van aanpakken? Zit je liever niet heel de dag achter de computer en wil je straks een afwisselende baan in de horeca, toerisme, of evenementen? Dan past deze nieuwe opleiding echt bij jou!
Echt alles wat je wilt weten over de opleiding
Over jouw opleiding
Er is vanuit het bedrijfsleven veel vraag naar breed opgeleide hospitality medewerkers. Hospitality betekent dat je mensen graag helpt en voor iedereen klaarstaat. Jij leert hoe je een gast welkom laat voelen: van ontvangst tot vertrek. Daarom hebben wij samen met het bedrijfleven deze nieuwe opleiding opgezet.
Vergroot jouw kansen op de arbeidsmarkt
Omdat onze lessen aansluiten op de wensen vanuit het bedrijfleven, en wij zo goed weten wat bedrijven zoeken in hun medewerkers, maak jij na het behalen van jouw diploma meer kans op het vinden van een passende baan. Gastvrijheid is ontzettend belangrijk in de meeste branches en daarom kan je straks na het behalen van je diploma op veel plekken terecht. Van hotels tot luchthavens en van attractieparken tot ziekenhuizen.
Wat ga ik doen?
Je leert veel over horeca en toerisme en je krijgt vakken als evenementen, gastheer- gastvrouwschap, frontoffice en bediening. Ook krijg je les in het organiseren en begeleiden van evenementen en leer je hoe je advies geeft. Uiteraard krijg je ook moderne talen. Naast leren en werken heb je ook gewoon plezier tijdens je opleiding. Je gaat op studiereizen, je bezoekt verschillende evenementen en beurzen, en je gaat aan de slag met kunst- en cultuuractiviteiten.
Leren in de praktijk
Natuurlijk volg je lessen op school, maar je leert vooral door veel zelf te doen. Je volgt daarom verschillende gast- en praktijklessen, workshops en je gaat op interessante bedrijfsbezoeken.
Challenges
Aan de hand van inspirerende challenges werk je aan praktijkgerichte opdrachten. We werken met een aantal bedrijven samen die jou ook zullen begeleiden en beoordelen bij deze challenges.
Aan de hand van inspirerende challenges werk je aan praktijkgerichte opdrachten. Je wordt hierbij begeleidt en beoordeelt door experts uit het bedrijfleven. Een schooljaar is opgedeeld in vijf blokken/ challenges en duren zes weken
Thema 1: Hospitality
September – oktober
Onderwerpen
- Personal Branding
- Wat is Hospitality (orientatie bij Hospitality branches)
- Etiquette
- Solliciteren met impact
Wat ga je onder andere doen?
- Bedrijfsbezoeken
- Praktijkopdrachten
- Les over etiquette door diverse gastsprekers
- Bezoek aan de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam
Thema 2: Food & Drinks periode
Oktober- december
Onderwerpen
- Eetcultuur en wensen
- Koken & serveren ( keuzedeel)
- Drinks ( wijn, koffie, thee, cocktail)
- Brood & Banket basis
- Binding (ontvangen van gasten)
Wat ga je onder andere doen?
- Praktijkopdrachten
- Helpen bij verschillende evenementen: zoals eindfeest, kerstborrel, etc.
- Les in serveren
- Marketinglessen
Thema 3: Customer Journey
Januari – februari
Onderwerpen
- Marketing
- Persona maken
- Communicatie
- Klantbeleving & klantgevoel
Wat ga je onder andere doen?
- BPV 2 dagen
- Uitvoeren customer journey onderzoek bij een bedrijf
- Beursbezoeken (bijvoorbeeld vakantiebeurs in Jaarbeurs Utrecht)
Thema 4: Toerisme: Ontdek 010 & ontdek Voorne aan Zee
Maart - april
Onderwerpen
- Toerisme
- Kunst en cultuur
- Food, bier, wijn, horeca route
Wat ga je onder andere doen?
- Brochure met highlight over Rotterdam & Voorne Putten
- Bedrijfsbezoeken
In de maanden mei, juni en juli staat alles in het teken van BPV en ga je 8 weken (304 uur) op stage.
Je start het tweede schooljaar met stage. Deze periode duurt van september tot en met oktober.
Thema 5: Citytrips & Trends
Oktober – december
Onderwerpen
- Trends
- Wellness, fietsen, watersport, bewust reizen
- Op jacht naar ervaringen
- Digitale vakantie VR
- Persoonlijk Touch
- Multigeneratie reizen
Wat ga je onder andere doen?
- Onderzoek
- Verzinnen en presenteren van een nieuwe trend ( wedstrijd, city trip)
- City-reis
Thema 6: Marketing en Social Media skills
Periode januari - februari
Onderwerpen
- Marketingstrategie
- Content schrijven voor bedrijf
- Mediawijsheid: formele communicatie
Wat ga je onder andere doen?
- Bedrijfsopdracht
Thema 7: Duurzaamheid
Maart – april
Onderwerpen
- Materiaal gebruik
- Duurzame bedrijfsvoering
- Energie
- Foodprint
- Biologisch
- Ecologisch
- Sociale omgeving
- Wet- en regelgeving
- Ecologisch voetafdruk
- Techniek
- Meten van duurzaamheid
- Afval, energie, verspilling grondstoffen
- Bewustwording
Wat ga je onder andere doen?
- Opstellen van een operationeel plan voor een bedrijf
- HACCP
- BHV
- Nederlands
- Engels
- Duits
- Rekenen
- Burgerschap
Je mag zelf nog een keuze maken in de vakken die passen bij jouw ambitie en passie. Sommige keuzedelen kun je online volgen, zodat je dit op je eigen tijdstip kunt doen.
Aan het begin van de opleiding laten we je zien uit welke onderwerpen je kunt kiezen.
Stage lopen
De opleiding is praktijkgericht. Tijdens de opleiding loop je stage om de fijne kneepjes van het hospitality vak te leren. Hiervoor werken we samen met bedrijven in binnen- en buitenland, van Rotterdam tot Spanje!
Dit beroep leer je niet alleen uit boeken maar juist door veel praktijkervaring op te doen. Je loopt in alle leerjaren stage.
Locatie
Deze gloednieuwe opleiding start in september 2022 op onze locatie op het Benthemplein, in het centrum van Rotterdam.
Aan het werk
Een fijn voordeel van deze opleiding is dat je straks als hospitality allround medewerker alle kanten op kunt. Hierdoor kan je aan het werk binnen verschillende branches zoals zorginstellingen, hotels, campings, toeristische organisaties, facilitaire organisaties, evenementenlocaties, restaurants en luchthavens. Overal waar klanten, gasten of bezoekers komen, ben jij welkom. Je kunt hierbij denken aan beroepen zoals:
- Evenementenmedewerker
- Frontofficemedewerker in hotel of vakantiepark
- Medewerker touroperator
- Receptionist
- City host/ airport host
- Salesmedewerker
- Gastvrouw-/ heer
Creatieve duizendpoot
Het is gevarieerd werk waarin je veel contact hebt met mensen en daar houd jij van. Als gastvrouw of gastheer verwelkom jij de gasten of sta je klanten te woord aan de telefoon. Maar je kunt ook meehelpen bij de organisatie van evenementen. Jij zorgt ervoor dat gasten de tijd van hun leven hebben. Een afwisselende baan waar geen dag hetzelfde is. Leuk toch?
Vervolgopleidingen
Wil je na het behalen van je diploma nog verder leren en kan je goed leidinggeven? Je kunt ervoor kiezen om door te stromen naar niveau 4 Hospitality Manager.
Veelgestelde vragen
Het lesgeld is vastgesteld op €1239,- (schooljaar 2022/2023).
Je betaalt lesgeld als je:
- Op 1 augustus 18 jaar of ouder bent
- Een bol-opleiding volgt op het mbo
- Een voltijdopleiding volgt in het volwassenenonderwijs (vavo)
Je betaalt het lesgeld aan de Dienst Uitvoering Onderwijs (IB Groep/DUO). De IB Groep/DUO stuurt je in december bericht over de betaling van het lesgeld.
Houd rekening met deze toelatingseisen:
- Meld je op tijd aan: voor 1 mei. Anders kun jij misschien niet starten bij de opleiding van jouw keuze.
- Bekijk of jij de juiste vooropleiding hebt gevolgd.
- Volg de verplichte intake-activiteit. Na je aanmelding ontvang je een uitnodiging voor een intake-activiteit.
Lees hier alles over aanmelding en toelating.
Om toegelaten te worden voor deze opleiding moet je eerst deelneme aan verschillende intake activiteiten.
Hospitality-CAMP
Als je je aanmeldt voor deze opleiding, word je uitgenodigd voor een Hospitality-camp. Samen met andere studiekiezers en onder begeleiding van docenten en bedrijven, werk je aan een actuele Hospitality praktijkopdracht. Hierbij wordt er gelet op skills als: samenwerken, creatief denken, kritisch denken en presenteren.
Persoonlijk gesprek
Omdat motivatie en enthousiasme binnen deze opleiding erg belangrijk zijn, wordt hiernaar gekeken en er vindt een persoonlijk gesprek plaats.
Advies
Naar aanleiding van jouw deelname aan de Hospitality-camp krijg je een advies.
Wil je deze opleiding volgen? Leuk. Aanmelden doe je zo.
- Klik op de knop ‘meld je aan’ op deze pagina.
- Vul het aanmeldingsformulier in.
- Via de e-mail ontvang je een uitnodiging voor een intakegesprek.
- Samen bekijken we of de opleiding bij je past. Ook vragen we je om mee te doen aan intake-activiteiten.
- Na de intake-activiteiten krijg je een studiekeuzeadvies.
- Past de opleiding bij jou, dan schrijf je je definitief in. Je start in februari of augustus.
Voor bedrijfsbezoeken, gastlessen en stage is representatieve kleding , zoals een zwarte/donkerblauwe broek en wit overhemd/blouse verplicht.
Kom langs
Jouw eigen mening is het belangrijkst. Ben je benieuwd naar deze nieuwe opleiding? Kom dan naar onze online open dag of neem contact op met de contactpersoon onderaan deze pagina.
Yasemin Rousian
Senior Docent Zadkine Dienstverlening & Facility CollegeNieuwsgierig naar deze opleiding? Of heb je nog vragen? Neem dan contact met mij op!
