De tijd dat de verkoopmedewerker binnendienst als voornaamste taak had om boodschappen voor de buitendienst aan te nemen, ligt achter ons. Naast e-mail en telefoon neemt de daadwerkelijke (telefonische) verkoop een steeds grotere rol in. Het teamwork tussen binnen- en buitendienst speelt
een zeer bepalende rol. De verkoopmedewerker binnendienst maakt telefonisch afspraken, maakt offertes en volgt deze op, heeft contact met bestaande klanten, maar ook met prospects. Het beheersen van het verkoopvak kan voor de binnendienst het verschil tussen succes en falen betekenen.
Kern van de training
Optimaal gebruikmaken van de telefonische contacten met bestaande klanten en prospects door teamwork. Dit door samenwerking tussen de binnen- en buitendienst, gericht op het optimaliseren van de marktbewerking door het bedrijf/de organisatie. Tijdens de training gaan we hier uitgebreid op in.
Werkwijze
Er worden theoretische modellen over communicatie en alle fasen uit het verkooptraject aangereikt. Deze worden vertaald naar praktische toepassing en vervolgens getraind middels oefeningen en rollenspellen. De feedback is altijd gericht op het ontwikkelen van kennis en persoonlijke vaardigheden.
Voor wie is de training Verkoopvaardigheden voor de binnendienst?
De training is bedoeld voor verkoopmedewerkers binnendienst met een opleiding op minimaal middelbaar niveau, die van reactieve naar proactieve verkoop willen toewerken.