Opleidingen
Studiekeuze
Aanmelden
Menu
150+
Opleidingen op vier niveaus
15+
Goed bereikbare locaties
Goede
begeleiding
Grote
kans op een baan

“Ik heb geleerd hoe je optimaal kan overleggen met klanten én hoe je kunt netwerken”

Karla (17) heeft een passie voor verkopen ontdekt bij haar bijbaan als verkoopster. Nu leert ze graag nog meer over die skills bij de opleiding Marketing & Communicatie. En ze is hard op weg met al anderhalf jaar opleiding én een stage achter de rug. Haar doel is duidelijk: alles leren over het vak.

Karla: “Ik zit nu in mijn tweede jaar van de opleiding Marketing en Communicatie en het bevalt mij heel goed. De opleiding duurt drie jaar totaal dus ik ben ongeveer halverwege, maar tot nu toe ervaar ik elke lesdag als uniek. Zo vinden er, naast de lessen, soms ook leerzame evenementen plaats waar wij naartoe gaan. We zijn bijvoorbeeld naar een kerstmarkt in Den Haag geweest waarvoor we ook een reclame vlog moesten maken, super interessant!

Een passie

Ik ontdekte mijn passie voor marketing bij mijn bijbaan bij de KFC. Ik werk daar achter de kassa en ik ontdekte hoe ik met mijn skills de verkoop kan bevorderen. Ik kan bijvoorbeeld adviseren om een groot menu te bestellen of extra saus te nemen, dan is de klant blij en is mijn baas ook blij! Naar mijn mening houdt het marketing vak ook echt in dat jij inspeelt op de behoeften van de klant. Het doel is om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn, en om daaraan te verdienen.

School & Stage

We hebben verschillende soorten vakken, maar mijn favoriete vak op school is marketing. Ik leer hier het meest over de marketingmix- en het proces daarvan. Je leert daarnaast diverse marketing begrippen en dit vind ik interessant. De marketingmix heb ik ook veel tijdens mijn stageperiode toegepast. Ik heb stage gelopen bij Digital Playground Rotterdam. Hier heb ik enorm veel kennis opgebouwd over administratieve vaardigheden en het (bedrijfs)leven als marketeer. Ik heb daar ook geleerd hoe je optimaal kan overleggen met klanten én hoe je kunt netwerken. Daarnaast krijg je tijdens je stage ook opdrachten van de Marketing en Communicatieopleiding die jij uit moet voeren bij je stagebedrijf. Hierdoor leer je ook nog net wat meer dan gewoon tijdens de les.

Met mijn medestudenten heb ik altijd erg goed contact. We werken veel samen en je merkt dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft en daardoor wordt het team wel zo krachtig mogelijk. Ook met mijn docenten heb ik goed contact. Je merkt echt dat ze je altijd willen helpen en ze zorgen er ook voor dat je leergierigheid én nieuwsgierigheid wordt gestimuleerd.”

Toekomstplannen

“Ik vind marketing geweldig en ik weet dat ik de skills die ik hier heb geleerd, toe kan passen waar ik ook zal gaan werken. Tot die tijd zal ik er alles aan doen om nóg meer te weten te krijgen over het vak. Het liefst ga ik daarom na deze opleiding nog verder op het HBO, maar later wil ik in ieder geval een functie hebben in de marketing – dat is het doel.”

Advies voor studiekiezers

“Tegen studiekiezers wil ik zeggen: zoek naar datgeen waar jij passie voor hebt. Als jij iets interessant vindt en er graag meer over wil leren, ga dan kijken en experimenteren om te zien of dat jouw perfecte match is. Zo heeft Zadkine een opleidingsquiz die handig kan zijn voor jouw keuze.”

Ontdek Zadkine

Match

Sportmarketing

Sport, daar leef jij voor. Je bezoekt sportwedstrijden, volgt sport op tv en online en je sport zelf. Het liefst zou je van deze passie je beroep maken. Dat kan met de opleiding Sportmarketing. Want als sportmarketeer help jij professionele sporters en sportorganisaties met hun marketing en communicatie.

150+
Opleidingen op vier niveaus
15+
Goed bereikbare locaties
Goede
begeleiding
Grote
kans op een baan