Nieuws

Rotterdamse student companies naar finale op De Pier

Uit meer dan 80 studentbedrijven in Zuid-Holland gaan er 3 van het Zadkine Business College uit Rotterdam naar de regiofinale. De student companies Active Clean (tooth polishing), Charity Cup (sustainable koffiebekers voor een goed doel) en FeatureOne (interieur artikelen van resthout) staan morgen naast 2 andere regiofinalisten op De Pier in Scheveningen. Daar worden hun bedrijven en producten gepitcht: 2 van de 5 gaan richting de landelijk finales. Grote kans dus dat één van de Rotterdammers de finale haalt. ‘Zadkine’s finest’.

‘Zadkine’s finest’
Charity Cup - Duurzaam drinken voor een goed doel

Rotterdamse student companies naar finale op De Pier

Charity Cup wordt morgenmiddag op De Pier in Scheveningen gepitcht door Benthe de Heer (links, 21 jaar) en Alysha Bellotto (rechts, 18 jaar), beiden tweedejaars International Business Studies. Zij zijn de bedenkers van een duurzame warme drankenbeker van bamboe-vezel en natuurlijke siliconen. Idee achter de beker waarvoor door de studenten het design werd geselecteerd, is dat je hem telkens navult. Thuis, maar ook onderweg want hij past bijvoorbeeld in de uitgiftemachines van koffiebranders en -ketens. De beker wordt verkocht onder de conceptnaam Charity Cup. De helft van de winst gaat naar het Rode Kruis/de Rode Halve Maan.

‘Driemaal duurzaam’ zeggen Benthe en Alysha over hun Charity Cup, want anders dan veel plastic bekers laten de bamboebekers geen deeltjes los. Goed dus voor mens, milieu en het goed doel.
infocharitycup@gmail.com

‘Zadkine’s finest’
Active Clean - ‘Shinen’ met iets zwarts

Rotterdamse student companies naar finale op De Pier

Active Clean wordt morgenmiddag op De Pier in Scheveningen gepitcht door Jason Gafar (rechts, 21 jaar) en Ilja Maaswinkel (links, 19 jaar), beiden derdejaars International Business Studies. Zij hebben hun bedrijf al inschreven bij de Kamer van Koophandel en gebruiken ook bamboe als grondstof. In dit geval voor de borstel, waarmee met geactiveerde houtskool uit kleine capsules, het gebit kan worden gereinigd en gepolijst. ‘Cleansen’ volgens Jason en Ilja. Aan het idee dat je met iets zwarts je tanden gladder en blinkender kunt maken zijn mensen in Azië al gewend. In Nederland nog niet, maar daar gaat volgens Jason en Ilja verandering in komen. Hun stralend brede glimlach is daar misschien wel het bewijs van.

Active Clean is beschikbaar in afbreekbaar verpakkingsmateriaal en bestaat naast een korte gebruiksaanwijzing uit een bamboe borstel en 14 capsules. Het wordt al aangeboden op Instagram-, YouTube- en Facebook-accounts en op evenementen. De winst gebruikt Active Clean om het product verder te ontwikkelen.

‘Zadkine’s finest’
FeatureOne - Mooi met resthout uit de buurt

Rotterdamse student companies naar finale op De Pier
FeatureOne wordt morgenmiddag op De Pier in Scheveningen gepitcht door Tim Snoek (links, 18 jaar) en Yoram Barendregt (rechts, 18 jaar), beiden tweedejaars International Business Studies. Tims’ vader heeft als hobby het bijhouden en beheren van bos en bomen op recreatieterreinen in de buurt van Ouddorp op Goeree-Overflakkee. Tims’ opa is gepensioneerd en is een geoefend houtbewerker. Met hun hulp zijn de studenten FeatureOne gestart, gespecialiseerd in duurzame interieurartikelen van resthout uit de regio. Hoe duurzaam en decoratief dat is laten Tim en Yoram graag zien tijdens hun pitch.

Er zijn kandelaars, waxinelichtjes- en menukaarthouders, onderzetters, sleutelhangers en wie weet komt daar binnenkort een kapstok bij.
Mail: featureonecompany@gmail.com.
Instagram: feature_one

Cookies

Voor een volledige werking van de website worden cookies op uw computer gezet. Daarnaast worden cookies geplaatst voor het bijhouden van bezoekersgedrag binnen Google Analytics, de werking van socialmedia-knoppen en reactiemogelijkheden op blogberichten. Wilt u meer informatie over hoe deze website omgaat met uw privacy en welke cookies worden opgeslagen, lees dan onze privacyverklaring.