De opleiding Leidinggevende Leisure & Hospitality Internationaal
Tijdens de opleiding Leidinggevende Leisure & Hospitality Internationaal maak je kennis met de onderdelen van het recreatievak. Je ontwikkelt je tot een professionele allrounder en kan straks aan de slag bij allerlei recreatiebedrijven. De mbo-opleiding is een verkorte voltijdopleiding, je krijgt 2,5 jaar les en praktijk op niveau 4.
Leerjaar 1
Het eerste jaar draait om de basis. Je krijgt branchevakken als Hospitality, Entertainment en Internationaal, en algemene vakken zoals Economie, Rekenen en Engels, Frans en Duits of Spaans. Leren doe je natuurlijk niet alleen in de klas. Elke week vindt er een andere praktijkdag plaats waar jij alles over het toerisme ontdekt. In de zomer helpen wij je aan een stage op een van de 500+ recreatiebedrijven van VacanSoleil in 16 Europese landen.
Leerjaar 2
In leerjaar 2 kies je aan het eind van het jaar een specialisatie en maak je kennis met leidinggevende taken. Naast de algemene vakken krijg je dan verdiepende Front Office of Entertainment lessen. Ook dit jaar loop je stage, gericht op de specialisatie die je hebt gekozen.
Leerjaar 3
In het derde jaar ga je jezelf verder ontwikkelen op het gebied van Front Office of Entertainment en leidinggeven. Hoe leid je een team en hoe motiveer je een team? Dit jaar leer je hoe je deze vaardigheden in kunt zetten in de praktijk. Je gaat werken aan praktijkgerichte projecten en ook tijdens praktijkdagen neem je regelmatig de leiding.
Dit jaar loop je geen stage, je studeert namelijk al af in maart! Dit geeft je een voorsprong op andere toerismestudenten. Werkgevers zitten in die tijd namelijk te springen om jou!
Stage
Tijdens je 1e en 2e schooljaar ga je een aantal maanden op stage om praktijkervaring op te doen. Deze stageplek hoef je niet zelf te regelen. Door de samenwerking van VacanSoleil met 500 vakantieparken in 16 Europese landen ben je verzekerd van een toffe stage!
Persoonskenmerken
Je hebt altijd contact met klanten of gasten. Het is daarom belangrijk dat je bent representatief bent, communicatief sterk, klant- en gastvriendelijk, flexibel, sociaal en geïnteresseerd in de wensen van de klant of gast. Daarnaast ben je commercieel ingesteld en kan je zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je houdt van aanpakken en je bent een doorzetter, ook als het even tegen zit. Ook is het belangrijk dat je het leuk vindt om vreemde talen te leren én je staat te popelen om je spreekvaardigheid van die talen te vergroten.